Untitled Document
Untitled Document
Untitled Document
  Kullanıcı Adı Şifre Beni hatırla Yeni Üye/Şifremi Unuttum
Untitled Document
Untitled Document
Marka Sony
Model A700
Format D-SLR
Efektif Piksel 12.2 Mp.
Max. Çözünürlük 4272 x 2848
Min. Çözünürlük 3104 x 2064, 2128 x 1424
Sersör Ölçüleri 23.5 x 15.6 mm
Sensör Tipi CMOS
Sensör Üreticisi Sony
Otomatik Odaklama Var
Manuel Odaklama Var
Normal Odak Uzaklığı (cm) -
Makro Odak Uzaklığı (cm) -
Flaş Var
Harici Flaş Bağlantı Yeri Var
Flaş Uyum Hızı 1/250 sn.
Flaş Modları Auto, Fill-in, Red-Eye reduction, Slow S
ISO Oranları 100-6400
Beyaz Ayarları 7 positions, plus manual
Diyafram Öncelik Modu Var
Min. Diyafram -
Max. Diyafram -
Objektif Zoom Aralığı (mm) -
Dijital Zoom -
Çekim Hızı Önceliği Var
Min. Çekim Hızı 30 sec + Bulb
Max. Çekim Hızı 1/8000 sn.
Gecikmeli Çekim Var
Seri Çekim (kare/sn) 5fps.
Kendi Kendine Çekim Var
Fotoğraf Kayıt Formatları Raw , Jpeg
Kayıt Sıkıştırma Oranları Extra Fine, Fine, Standard
Orientation Sensör Var
Oto Fokus Tipi 11 Nokta
Metrajlama 40 segment, Center weighted average, Spot
Pozlama Telafisi -3 to +3 EV in 1/3, 1/2 or 2/3 EV steps
Video Çekimi -
Max. Video Çözünürlüğü
Min. Video Çözünürlüğü -
Video Kayıt Hızı (kare/sn) -
Ses Kayıt -
Bluetooth -
Firewire -
USB Bağlantısı USB 2.0
Video Çıkışı Var
Elektronik Vizör -
Optik Vizör Var
Mono LCD Ekran
Renkli LCD Ekran 3.0 inch
LCD Çözünürlüğü (piksel) 920,000
Hafıza Kartı Türü Compact Flash (Type I or II), Memory Stick Duo / Pro Duo
Pil-Batarya Türü Lithium-Ion (NP-FM500H) & charger
Ağırlık 768 g
Boyutlar (mm) 142 x 105 x 80 mm
Diğer Özellikler Titreşim Önleme Sistemi, Magnezyum Gövde


Sony D-SLR A700

 

A700, test için bize ulaştığında, kar fotoğrafı çekmek üzere Göynük-Mudurnu ve Abant güzergâhını içeren bir fotoğraf gezisine çıkmak üzereydik. A700’ü denemek için test ortamının yanı sıra kış koşullarında da çekim yapma fırsatı çıkmış oldu. Bize ulaşan kutunun içerisinde Sony’nin DT 16-105mm (F3.5-5.6) standart zoom objektifi ve RMT-DSLR1 uzaktan kumanda aleti de bulunmaktaydı. Dolayısıyla testleri ve gezi fotoğraflarını söz konusu DT 16-105mm standart objektifle gerçekleştirdik.

Makineyi elimize alıp incelemeye başladığımızda ise tüm tedirginliğimiz geçti. Çünkü gövde yapısı, makinenin ne kadar ergonomik ve kullanıcı dostu olduğunu ilk bakışta ve ele ilk alındığında hissettiriyor. İşimiz gereği farklı markaların çeşitli modelleri ile çalışıyor, hatta bu makinelerin kullanımını öğretiyoruz. Amatörlere yönelik giriş seviyesi fotoğraf makinelerinin ergonomisi çoğu zaman bizi zorluyor. A700’ü elinize aldığınızda ise artık ileri seviyede bir makineniz olduğunu hissediyorsunuz. Gezi boyunca, diğer arkadaşların makineye olan ilgisi de dikkate değerdi doğrusu… Amatör fotoğrafçılar, makinenin görüntüsünden etkileniyorlar, ileri düzeydeki fotoğrafçılar ise ilgi göstermeden duramıyorlar. A700’ün şık görünümü, bir anlamda kalitesini de gösteriyor.

Kitapçığı okudukça, önceden uzaktan izleyip bilgi sahibi olduğumuz A700’ü daha da sevmeye ve tanımaya başlıyoruz.

 

 

Dizayn

 

Gövde

Fotoğraf makinesi ya da başka herhangi bir şey alırken önemsediğimiz özelliklerden birisi elimizin ‘makineyi sevmesi’. Makine elimize oturmaz ise veya misafir gibi durursa o makineyi verimli kullanamıyoruz. A700’ü elimize aldığımızdaki ilk his, bu nedenle önemli idi ve sanki yıllardır kullandığımız makinemizmiş gibi kullanmaya başladık. Makinenin gövdesi kapak vb. kısımlarındaki ekstra önlemler sayesinde su ve toz geçirmez bir özellik sergiliyor. Objektif hariç 778 gram ağırlığındaki gövde rahat çekim sağlıyor ve ele gayet dengeli bir şekilde oturuyor.

2 farklı bellek kartını (Compact Flash ve Memory Stick DUO) birden takabileceğiniz kart yuvaları sürgülü kapak ile kapatılmış. Pil yuvasının içerisinde ise alışık olduğumuz gibi pilin düşmesini önleyecek kilit konulmuş. Sağlam kapak da pil yuvasını gövde ile uyumlu şekilde örtüyor.

Diğer markaların SLR modellerinden alıştığımız üstteki gösterge paneli, Sony modellerinde bulunmuyor, ancak gövdenin arkasına yerleştirilen yüksek çözünürlüklü 3.0 inçlik LCD ekran, öylesine işlevsel ki üstte ekran aramaktan vazgeçiyorsunuz. Özellikle, çekilmiş görüntüleri kontrol ederken detaylar rahatça izlenebiliyor, böylece netlik ve pozlandırma kolaylıkla değerlendirilebiliyor. Laf aramızda; gezideki arkadaşlar LCD ekrandan gördükleri fotoğraflarımızı kıskandılar galiba. LCD ekran bu kadar büyük ve kaliteli olunca menünün ve ayarların kullanımı ve kontrolü de kolaylaşıyor. LCD ekranın güzel bir yanı da ‘dik kadraj’ çekimlerinde ekranın da makineyle birlikte ‘dik kadraj’ yapması. A700’ün gerek LCD ekranında ve gerekse optik vizöründe herhangi bir çekim bilgisi eksikliği yaşanmıyor.

Gövdenin sol tarafı ise üzeri şık biçimde kapatılmış olan bağlantı yuvalarına ayrılmış. Makinenin bu yanında; A/C girişi, uzaktan kumanda ve USB ile video girişleri yer alıyor. Ürün, stüdyo flaş sistemlerinin kullanımına olanak tanıyan bir flaş ayak yuvası da içeriyor. Kameranın dikkat çeken bir diğer özelliği ise High Definition çevre birimleri ile bağlantıya olanak tanıyan HDMI bağlantı fonksiyonu.

Kutudan çıkan uzaktan kumanda cihazı da oldukça etkileyici. Fotoğrafların televizyondan izlenmesi fonksiyonuna da sahip olan uzaktan kumandanın fotoğraf çekimi kullanımında çekim alanı sadece makinenin karşısından değil, farklı yönlerde de etkili.

VG-C70AM grip ile makinenin ele oturuşu sağlamlaşıyor, ayrıca dikey çekimler için gripte bütün tuşlar mevcut. NP-FM500H Lithium-Ion pili 1650 mAh ve tek şarjda yaklaşık 650 kare çekmenizi sağlıyor.

 

 

Menü ve Tuşlar

 

Butonlar o kadar güzel yerleştirilmiş ve yeterli ki menüyü kullanmaya çok fazla ihtiyaç duymuyorsunuz. Zaten biz de fabrika ayarlarını değiştirmeden kullanmayı tercih ettik. Diğer markaların gösterge paneli yerleştirdikleri sağ üste WB, ISO, DRIVE ve Poz Düzeltme butonları konmuş. Deklanşörün yakınındaki bu butonlar sayesinde gerekli ayarlamaları çok hızlı yapabiliyorsunuz. Dioptri ayarlaması da yapabileceğiniz optik vizörün solunda ise pozlandırma tercihinizi ayarlayabileceğiniz Genel Mod Kadranı yer alıyor. Kadranın hemen arkasına ise açma/kapama anahtarı konulmuş. Menüyü kullanmaya ve görüntü izlemeye ilişkin butonlar LCD ekranın çevresine konumlanmışlar. Gövdenin arkasında sağda, baş parmağınızla rahatça ulaşabileceğiniz noktalarda Sarsıntı Azaltma butonu ve Joystick butonu var. Aynı bölgenin üst kısmında da ışık ölçüm alanını belirlemenizi sağlayacak düğme ve Poz Kilidi (AEL) butonu bulunuyor.

A700’ün menüsü rahat ve kolay dolaşım sağlayan bir görüntü sergiliyor. Kullanımın rahat ve kolay olmasını sağlayacak biçimde, menüdeki başlıca ayar seçenekleri iki veya daha çok sayıda alt sayfalara sahip olan dört ana bölüm altında toplanmış. Joystick, ayarlamak istediğiniz fonksiyonu bulmada büyük kolaylık sağlıyor. Kameranın görev atanmış butonlarının yanısıra kimi butonlara belirli görevleri atamak da olanak dahilinde.

 

 

Görüntü Kalitesi

 

Gürültü

Gürültü (Noise) için 100, 200, 400, 800, 1600, 3200 ve 6400 ISO değerlerinde 7 adet çekim yapıldı. ISO değerleri arasındaki sapma ve dinamik aralığı incelemiş olduk. Dinamik Aralık Optimizasyon özelliğini kapalı tuttuğumuzu öncelikle belirtelim. Renk stili olarak standart ayar yapıldı.

Çekimler Extra Fine Jpeg olduğu için değerlendirmeler bu çekim kalitesi üzerinden yapıldı. Extra Fine Jpeg, Standart Jpeg'den çok daha fazla yer kaplayan fakat düşük sıkıştırma oranı nedeniyle keskin çözünürlük veren bir mod. A700'ün yeni Bionz görüntü işlemcisi ve CMOS algılayıcı ile A100'de yüksek ISO'da karşılaşılan gürültü çoğunlukla giderilmiş. Testlerimiz sırasında Yüksek ISO Gürültü Azaltma fonksiyonu normal ayarda bırakıldı. 3 renk (RGB) ve parlaklığın (Y) ayrı ayrı ölçüldüğü testimizde diğer renk kanallarındaki gürültü daha makul iken kırmızı kanaldaki gürültü yüksek çıktı. 100-400 aralığında ISO farkı çok az, rahatlıkla bu aralıkta dolaşabilirsiniz. 800-1600 ISO aralığında gürültü seviyesi kabul edilebilir düzeyde; 3200 ISO'da gürültü artıyor ve görüntü bozulmaya başlıyor, 6400 ISO'da ise gürültü artık kontrol edilebilir bir aralıkta değil. 6400 ISO'da gürültüyü azaltmak için Sony'nin kullandığı yazılım, keskinliği azaltıyor ve görüntüyü yumuşatıyor. Bu yüzden bu aralığı tavsiye etmiyoruz.

Dinamik aralık için Kodak Q13 gri skalamızı kullandık. Belirlenen ISO değerlerinde çekimler yapıldı.

Jpeg sonuçlara göre gri tonlama aralığı 100 ISO'da 8.50 EV. Yani en açık ve en koyu ton arasında makinenin gördüğü pozlama değeri 8.50 f: stop diyebiliriz. A700'de algılayıcının optimum ISO aralığı olan 200-1600 arasında dinamik aralığın daha başarılı olduğu açık. 200 ISO'da aralık 8.95 EV'e çıkıyor, 1600 ISO'da ise 8.30 EV. Düşük ISO'da gölge detay kabiliyeti daha yüksekken, ISO arttıkça aydınlık detay kabiliyeti de artıyor.

 

 

Renk Dengesi

 

Renk dengesi ve ISO testi için 5500 Kelvin günışığında, makinenin beyaz tanıma ayarı kullanılarak beyaz karton okutulup doğru beyazı tanımasının ardından Odak Kimya firmasından temin edilen (www.odakkimya.com.tr) GretagMacbeth renk skalasının farklı ISO değerlerinde fotoğrafları çekildi. Testler DT 16-105/3.5-5.6 lensi ile yapıldı. Menüde renk ayarı Standart seçildi.

A700 renk performansı çok dengeli. Testte ortalama doygunluk %100 çıktı, yani renk doygunluğu aritmetik ortalaması doğal renkler verdi. Kırmızının çok az doygun çıktığı testte, bütün renkler neredeyse doğal tonlarında. Renk konusunda A700'e güvenebilirsiniz.

 

 

Görüntü Kalitesi Ayarları

 

A700, maksimum 12.24 MP, 4272x2848 piksel büyüklükte çözünürlük sağlıyor. RAW, cRAW(sıkıştırılmış RAW), JPEG ya da RAW+JPEG, cRAW+JPEG seçimleri yapmanız mümkün. JPEG seçiminde Extra Fine JPEG, Fine JPEG, Standart JPEG olarak üç ayrı sıkıştırma opsiyonu var. Bunlardan en düşük sıkıştırma oranına sahip X Fine Jpeg, size en kaliteli JPEG görüntüleri sağlıyor. Dilerseniz fotoğraf film oranı olan 3:2 oranını kullanarak; 12 MP Large (4272x2848), 6.4 MP Medium (3104x2064) ve 3 MP Small (2128x1424) boyutta görüntü opsiyonu da mevcut. Eğer 16:9 geniş ekran boyutunu kullanmak istiyorsanız; 10 MP Large (4272x2400), 5.4 MP Medium (3104x1744) ve 2.6 MP Small (2128x1200) çözünürlükleri elinizin altında. Görüldüğü gibi A700'ün çözünürlük ve görüntü formatı seçenekleri çok fazla, kullanacağınız ebada veya kart kapasitenize göre seçim yapabilirsiniz. Aynı kapasitedeki Memory Stick Duo ve Compact Flash karta saklanan aynı formatta kare sayısının değiştiğini, CF kartın biraz daha fazla kare aldığını belirtelim.

CF kartta en yüksek çözünürlükte Jpeg (X Fine) boyutu 10 MB’yi bulabiliyor. RAW boyutu 19 MB, bizim size saklama açısından tavsiye edeceğimiz sıkıştırılmış RAW boyutu ise yaklaşık 12 MB. 12 MP yüksek çözünürlükte eğer deklanşöre çok basıyorsanız 133x hız ve 2 GB'tan az kart kullanmayın derim.

 

 

Keskinlik

 

Çözümleme gücünü rakamlar ve çizgilerle ayırt eden şema ile test gerçekleştirildi. Lens kalitesinin de belirleyici olduğu testte 1 inç'te (2.54 cm'de) yatayda 2400 nokta, dikeyde 2300 nokta çizgi ayırma gücünü gördük. 2600 dpi sonrasında çizgiler arasında renkli dokular oluşmaya başladı. Eğer makine için veya ardından görüntü işleme programlarıyla keskinliği artırırsanız yatay ve dikeyde yaklaşık 400 ilave nokta daha belirginleşiyor. 12MP CMOS algılayıcılı muadil makineler içinde keskinliği kabul edilebilir düzeyde. 1600 ISO üstünde gürültü azaltma ile keskinliğin düştüğünü belirtelim.

 

 

Gürültü Azaltma

 

Çekimlerinizde gürültü azaltma fonksiyonunu tamamen kapatabilir veya açabilirsiniz. Gece karanlığında az ışıklı bir ortamda (önceki sayılarımızdaki ile aynı ortamda) makinenin gürültü azaltma fonksiyonunu test ettik. Süre olarak fazla gürültü oluşması için 30 saniye pozlama verdik. Pozlama, makine sağlam bir üçayağa bağlanmış olarak 16mm odak uzaklığı ve 100 ISO'da yapıldı. Gürültü filtresini standart tuttuk. Noise Reduction (gürültü azaltma) kapalı iken karede özellikle koyu alanlarda gözümüz ışıklı nokta (hot pixel) aradı. Karede tek bozulmuş nokta bulamadık. NR fonksiyonunun kapalı olmasına rağmen karede hiç ışıklı nokta oluşmaması yeni nesil makinelerde CMOS algılayıcıların enerji kullanımı hakkında gelinen düzeyi gösteriyor. Bildiğiniz gibi uzun süreli pozlamalarda algılayıcılardaki elektrik yükünden dolayı oluşan gürültü, az enerji kullanan CMOS algılayıcı ve makine içi akıllı yazılımlarla artık sorun olmaktan çıkıyor.

 

 

Beyaz Ayarı

 

A700'de Auto WB seçeneği ile birlikte ışık kaynağına göre seçim yapılabilen modlarda da ince ayar yapabiliyorsunuz. A700 gün ışığı, gölge, bulutlu, flaş, flüoresan, tungsten, renk ısısı ve kişisel beyaz ayarı için seçenek sunuyor. Bu modların içine girdiğinizde +3/-3 aralığında renk ısısını ince ayarla değiştirebiliyorsunuz. Renk Isısı (color temperature) bölümünde test çekimi ardından renk ısısını örneğin 6500 kelvin olarak girip magenta, yeşil gibi renk filtreleri ile doğru beyaz ayarını alabiliyorsunuz. Farklı ışık kaynaklarının karede yer aldığı durumlarda beyaz ayarı zordur, burada kişisel beyaz ayarı yardımınıza koşuyor. Spot ölçüm bölgesi ile beyazdan ölçüm alıp kalibre ediyorsunuz.

Beyaz ayarı için elimizdeki renk paletini makinemizin 4 ayrı beyaz ayarı modunda çektik. Çekimleri Flüoresan ve Tungsten lamba ile yaptık. Burada amacımız, makinenin farklı renk ısımalarında otomatik ve özel modunda tepkilerini incelemek. Flüoresan lamba ile çekilen 2 karede ilkin Fluorescent modunu kullandık; beyaz ayarı performansı çok iyi çıktı. Resim FLORESAN_FLO. İkinci karemiz yine Flüoresan lamba ile ama mod bu kez otomatik (AWB) seçildi. Burada da daha çok soğan kabuğu tonlara sapma şeklinde ton sapması gözlendi, filmli makinelerde lens önüne koyduğumuz 81A filtresi ile çekilmiş karelere çok yakın bir sonuç. Resim FLORESAN_Auto

Tungsten ışık ile yapılan ilk çekimimizde modu Tungsten'e getirdik. Renk sapması biraz artmasına rağmen kabul edilebilir ölçülerde; griye doğru çok az bir sapma yaşandı. Sapma az olduğu için başarılı. Resim TUNG_TUNG . Son çekimimizde yine Tungsten ışıkta otomatik mod (AWB) kullandık. Burada renk ısıması yine sıcak tonlara doğru kaydı, 81A filtre efektine benzer tonlar yine devrede. Resim TUNGSTEN_Auto. Genel klasmanda beyaz ayarı başarılı. Diğer makinelerdeki gibi ışık kaynağı ile örtüşen mod kullanıldığında daha başarılı sonuçlar elde ediliyor. Beyaz kart referans verilerek kişisel ayar kullanılıp alınan sonuçlar ise mükemmel.

 

 

Performans

 

Çalışma, Hız ve Ses

Bu başlıkta makinemizin seri çekimlerde saniyede kaç kare RAW ve JPEG çektiği, arka arkaya çekimde ara bellek dolumu ve ayna/perde ses yüksekliği incelendi. Test için 266x hızında bir CF kart kullandık, A700'ü seri çekim moduna aldık. JPEG olarak seri çekimde 120 adet 12MP Fine boyutunda kare çektik. Çekim sırasında makine ara belleği (buffer) hiç duraksamadı, biz de çekimi 121. karede bıraktık. Makinemiz Fine JPEG seri çekimde saniyede 0.204 kare çekim yapıyor yani saniyede yaklaşık 5 kare. Dosya formatını RAW'a dönüştürdüğümüzde seri çekim hızımızda 18 çekime kadar sorun çıkmadı, yine saniyede 0.204 kare çekti. 18. kareden sonra 1.465 saniye bekleterek ara belleği boşaltıp çekime devam etti. Eğer basın fotoğrafçısı değilseniz RAW çekimi için yeterli ara belleğe sahip. Ses kanallarını da incelediğinizde göreceğiniz gibi gövdede ses yalıtımı başarılı, ayna/perde sesi, muadil orta seviye makinelerle benzer düzeyde. Eğer 12 MP Fine JPEG ve saniyede 5 kare seri çekim yapıyorsanız 133x bir kartla en az 100 kare takılmadan, aynı hızda çekim yapabiliyorsunuz.

 

 

Dinamik Aralık Optimizsayonu

 

Sony'nin A100 ile başlattığı A700 ile de performansını artırdığı bir özelliği Dinamik Aralık.

Makine içinde D-R off (kontrast ve parlaklık kapalı), D-R Standart (kontrast ve parlaklığı bütün kare için değiştirme), D-R+ Advanced Auto (kontrast ve renk üretimi için karede bölgesel optimum değişiklik), D-R+ Advanced Level 1-5 (D-R+ 'da yapılan düzenlemenin daha yoğun olarak 1 ve 5 seviyelerinde yapılması). Eğer çekeceğiniz kare içinde açık ve koyu alanların şiddeti çok ve karede detay almanıza engel ise D-R Advanced seçeneklerini kullanmanızı tavsiye ederiz. Test çekimlerimizde bizi bile şaşırtan sonuçlar aldık. Çekim sonrası görüntü işleme programları ile bu düzeyde bir dengeleme yapmanız olası değil. Dilerseniz aynı konudan 3 farklı D-R düzeyinde kare ile bracketing yapma şansına da sahipsiniz.

 

 

Sarsıntı Azaltıcı Sistem

 

Elde titretmeden çekim yapma olanağı sağlayan sistem Sony D-SLR makinelerde gövdede yer alıyor. Sistem, algılanan sarsıntı hareketi yönünün aksi istikametinde algılayıcının hareket etmesi şeklinde çalışıyor. A700'de de arkada Super SteadyShot butonunu açtığınızda 2.5 ile 4 stop enstantane değeri arasında sarsıntı azaltılabiliyor. Sistemi bütün Sony, Konica-Minolta ve AF Minolta lenslerle kullanabilirsiniz. Diğer markalardaki gibi adaptörle başka lensleri kullanma opsiyonu mevcut değil. Bir diğer kolaylık, çekim esnasında vizörden baktığınızda, ekranın en sağında altta sarsıntı düzeyi 5 bar ile gösteriliyor. Buradan gövdenin ne kadar sarsıldığını görüp sarsıntı düzeyi hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Testimizde 16mm lens odak uzaklığı kullanıldı, dolayısıyla 35mm filmli makine karşılığı olan 24mm'e karşılık gelen 1/25 enstantane üst hız sınırımız oldu. 1/25, 1/13, 1/6, 1/3 ve 1/1.5 saniye aralıklarında hem sistem kapalı hem de açıkken her aralık için 6 çekim yaptık. Toplamda 60 kare çekim. Sistem açıkken yaklaşık 3-3.5 stop aralığında performans alabildik.

 

 

Toz Temizleme

 

A700'ün bir artısı da gövdede yer alan toz temizleme sistemi ve algılayıcı üzerinde anti-statik kaplama. Sistemi kurduğunuzda makine her kapandığında toz temizleme sistemi devreye girip hızlı sarsıntı ile tozları algılayıcı üzerinden söküp aşağıda topluyor. Uzun süren makine test sürecinde, dış çekimlerimizde sistemi kapalı tutup, gövdeyi açarak tozlanma sağladık. Sistemi devreye aldığımızda tozların hemen hepsi algılayıcı üzerinden çıktı. Sadece uzun süre yer eden 1-2 toz kaldı. Bu yüzden tozun çok olduğu dış çekimlerde sistemi sık sık çalıştırmanızı tavsiye ediyoruz.

 

 

Yazılım

 

A700 ile birlikte gelen iki paket yazılım mevcut. Sony Image Data Suit ve Sony Picture Utility.

Sony Picture Utility ile arşivinizdeki fotoğrafları küçük görüntü (thumbnail) olarak gösteren, kartlardan bilgisayarınıza veri aktarımı yapan, tonlama, kesme, doygunluk, yedekleme, takvime göre görsel arşiv gösterimi ve direk baskı gibi temel özellikleri içeren kullanıcı dostu ürün. Bir diğer yenilik ise haritada üzerinde çektiğiniz karelerin küçük görüntülerinin yer alması. Böylelikle hangi noktada neler çektiğinizi görebileceksiniz.

Sony Image Data Suit daha profesyonel kullanım için düşünülmüş. Remote Camera Control ile bilgisayarınızdan makinenizin bütün ayarlarını verip kontrol edebiliyorsunuz. Image Data Lightbox, fotoğraflarınızı ışıklı masa gibi görüp derecelendirebileceğiniz, çoklu (batch) dönüştürme işlemleri yapabileceğiniz bir uygulama. Gelelim Image Data Convertor programına; RAW formatta çekilen görüntülere çok başarılı bir şekilde müdahalede bulunabiliyorsunuz. Keskinlik, gürültü azaltma, görsel efektler, kontrast, D-R, EV, beyaz ayarı, doygunluk, hue, ton eğrisi gibi her türlü ayarı yapma olanağı sağlanmış. Biz programı kullanırken, kullanım menüsüne bakmadan çok kolay adapte olduk. Bilinen ikonlar kullanılarak basit kullanımlı ama işlevsel bir ürün ortaya çıkmış.

 

 

Lens Testi

 

Sony DT 16-105mm f: 3.5-5.6

 

Sony 16-105mm A700 gövde ve güneş-koruyucusu ile birlikte sette yer alıyor. Filmli makinelerde 24-157.5mm lens aralığına karşılık geliyor.16mm'de 3.5-22, 105mm'de 5.6-32 diyafram aralığına sahip.

7 diyafram halkası 15 eleman 11 gruptan oluşan lens, ED ve 2 de asferik cama sahip. Filtre çapı 62mm, 470gr ağırlığında, 83mm lens uzunluğu ve 72mm lens çapı var.

Geniş odak aralığı ve 16mm genişliğinde bir açı ile başlaması her türlü çekim uygulamasını karşılayan bir lens sınıfına sokuyor 16-105'i. Sürekli makinenin üzerinde kalabilecek, çok uzun teleler dışında değiştirme ihtiyacı hissettirmeyen odak uzaklığı sunuyor. Genel olarak lensimiz, kendi sınıfındaki aralık için başarılı.

 

 

Keskinlik

 

Keskinlik konusu hem makine hem de lensi kapsadığı için görüntü kalitesi alanında yer verdik. Lensin oldukça keskin, yüksek ayırma gücü olduğunu hatırlatmakta fayda var. İlave olarak değineceğimiz konu, merkez ve kenar keskinliği. Merkezde görüntü çok keskin ve renk doygunluğu doğru, kenarlara yaklaştıkça da bu parametreler çok az değişiyor, sadece en köşelerde kontrast azalıyor ve keskinlikte az da olsa azalma oluyor.

 

 

Kenar Kararması (vignetting)

 

Görüntünün 4 kanarında en köşede koyulaşan alan olarak ifade edilir. Testimizde 16mm ve en açık diyafram olan f:3.5'te en köşede az da olsa köşe kararması tespit ettik. Diyaframı f:8'e getirdiğimizde kararma oranı gözle artık hissedilmeyecek oranda azaldı. Bu kararma sadece en geniş açı olan 16mm'de var. Açı biraz daraldığında kararma da yok oluyor.

 

 

Lens Bozulması (distortion)

 

16mm, 24mm 35mm, 50mm,70mm ve 105mm ile A3 ebadında yatay-dikey düz çizgilerle belirlediğimiz kartonumuz ile testimizi gerçekleştirdik. 16mm ve 105mm sonuçlarını değerlendirdik. 16mm'de % 2.7 oranında dışa doğru (barrel) bir lens bozulması var. 16mm'lik bir geniş açı için çok fazla olmadığını hatırlatalım. 105mm'de içe doğru %0.4 oranında (pincushion) lens bozulması var. 105mm için bozulma dikkate değer değil.

 

 

Renk Sapması (chromatic aberration)

 

Karede yüksek kontrastlı iki objenin koyu bölgelerde yarattığı renk sapmasını inceledik. 16mm'de yaklaşık 5 piksel boyutunda mor renkli, 105mm'de ise 2 piksel boyutunda magenta tonda renk sapması gözlendi. Genel referansların içinde olduğu için sorun teşkil etmiyor.

 

 

Artılar

 

400 ISO'ya kadar mükemmel görüntü

11 nokta AF netleme sistemi

Aydınlık TTL prizma vizör

Sarsıntı Azaltıcı Sistem

Geliştirilmiş Dinamik Aralık

Toz Temizleme

CF ve Memory Stick kart yuvası
Kutudan çıkan kablosuz uzaktan kumanda

Sağlam Metal gövde
1080 HD
çıkış
Geniş odak aralıklı kit lensi
3.0inç , 922.000 piksel (640x 480, RGB) LCD ekran

3:2 ve 16:9 formatta kayıt

Harici flaş yuvası



 

Eksiler

 

Muadil rakiplerde kullanılan canlı görüntü yok

Gövde HDMI destekli fakat kutuda HDMI kablosu yok

AF netleme noktaları günışığında zor seçiliyor

Gürültü azalma fonksiyonu yüksek ISO'da çok çalışıyor.

 

 

 

 

İnceleme FotoNO1 sitesi çözüm ortağı PhotoWorld Dergisi  tarafından yapılmıştır.(4. sayı)

 

Makina Fotoğrafları

Örnek Fotoğraf

Bu inceleme 5511 kişi tarafından okunmuştur